24. veebr 2011

Kama-astelpaju toorjuustutort


Eesti Vabariigi 93. aastapäevaks katsusin midagi ravhuslikku välja mõelda. Mu koduses juustukookide raamatus oli olemas kamajuustukook ja astelpajujuustukook ja ma otsustasin need kaks ühendada. Mitte et astelpaju nüüd nii väga rahvuslik mari oleks, aga mõnus vitamiinipomm keset talve küll. Tegin portsjontordikesed, aga loomulikult võib teha ka ühe suure tordi. Antud kogusest sain mina üheksa 7,5 cm läbimõõduga tordikest.

Koostisained:

Põhi:

180 g (1 pakk) kakaoküpsiseid  (mina kasutasin Selga omi)
80 g võid

Täidis:

3 dl vahukoort
1 dl suhkrut
200 g toorjuustu (kasutasin Creme Bonjouri)
1,5 dl astelpajumahla
4-5 spl kamajahu
18 g želatiini (või juhiste järgi)

 Kate:

u. 200 g astelpajumarju
2 dl vett
1 dl moosisuhkrut

Valmistamine:

  1. Purusta küpsised, sulata või ja sega omavahel. Suru küpsisemass pisikeste koogivormide või ühe suure koogivormi põhja. Pane külmkappi ootele. Mina kasutasin lihtsalt ümmargusi ilma põhjata rõngaid.
  2. Sulata astelpajumahlas želatiin. Lase vedelikul jahtuda toatemperatuurini. Kui mahla eraldi ei taha osta, võib ka marjad saumikseri või blenderiga püreestada (võib lisada ka veidi vett), mina ka kuumutasin, et marjad sulaksid. Ja siis segu läbi sõela hõõruda.
  3. Vahusta vahukoor suhkruga ja lisa toasoe toorjuust.   
  4. Sega hulka kamajahu. 
  5. Lõpuks nirista juurde astelpajumahl ja sega või mikserda kiiresti ühtlaseks.
  6. Täida vormid täidisega, aga jäta ruumi ka kattele. Pane külma tarretuma.
  7. Katteks kata tordikesed astelpajumarjadega. Sulata keevas vees moosisuhkur ja lase veidi jahtuda. Vala marjadele ja ongi valmis:) Pane külmkappi tarretuma. 
Head vabariigi aastapäeva!

Kommentaare ei ole: