5. dets 2009

Arvud ei ole minu jaoks!



Viimases praktikatunnis tegime lehttaigent ja sellest lehekeelekesi. Kõik oli nagu väga ilus - taigen õige konsistentsiga ja muidu ka normaalne. Aga rullimisel hakkas mingi hetk auke sisse tulema, taigna pealispind muutus krobeliseks ja margariin hakkas aukudest välja pressima. Me Kertiga, kellega ma paaris olin, ei saanud aru, milles asi. Mõtlesime, et rullisime taigna liiga kiiresti liiga õhukeseks. Kõigil teistel olid ilusad siledad taignad, aga meie olime enda omaga hädas. Lõpuks sai taigen siiski rullitud, kui rullimise ajal jahu vahele viskasime. Lõikasin ta siis vajalikeks keelekesteks (Kerti pidi varem ära minema) ning pistsin ahju, aga mis ei kerkinud, see oli meie taigen. Ja kui keelekesed ahjust välja tulid ning ma maitseproovi tegin, paljastus kohutav tõde - me olime Kertiga kas valesti arvutanud või valesti vaadanud ja 1 grammi sidrunhappe asemel pannud 10 grammi. Issand, sa näed ja sa ei mürista! Võib-olla kannatas taigna liighappesuse all ka selle konsistents ning margariini sidumisomadused, võta sa kinni. Keelekesed olid igatahes üsna hapud. Kui seda hapusust poleks onud, ei oleks see vähene kerkimine väga häirinudki. Noh, päris suust välja neid ei sülitanud ja ära said nad söödud, aga viimane juhtum kinnitas ikkagi tõsiasja, et mina pean arvudega väga hoolas olema!

Samas tegin eile imehead keeksi! Kodus. Kodus tuleb mul kõik suurepäraselt välja. Ka sellest olen ma aru saanud, et ma olen üksitegija.
Materjali oli piiratud valik ning poodi ka ei viitsinud minna, seepärast vaatasin, mida ma olemasolevate asjadega peale saan hakata. Kusjuures sellised olukorrad, kus aineid pole jalaga segada ning tuleb mõelda, et midagi saada, on kõige stimuleerivamad ja lõppevad tihti parimate tulemustega.
Tavalist suhkrukeeksi ei tahtnud ma teha, see oleks liiga igav olnud. Mul oli pool detsiliitrit kakaod ning piparkoogimaitseainet. Võtsin käiku oma keeksi põhiretsepti ning lisasin eelpooltoodud ained sinna juurde. Ning tulemus? Ilus suussulav pehme piparkook!
 

Retsept järgmine:

2 muna
2 dl suhkrut
3 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 dl kakaod (võib ka rohkem panna, mul lihtsalt polnud)
1-2 tl piparkoogimaitseainet
100 g võid
1 dl piima

Vormi määrimiseks võid või margariini ning riivsaia.             

  1. Pane ahi 175 kraadi peale sooja.
  2. Määri vorm rasvainega ning puista üle riivsaiaga.
  3. Sega omavahel kuivained.
  4. Pane või sulama.
  5. Vahusta munad ja suhkur tugevaks kohevaks vahuks.
  6. Lisa sulavõile piim ning kuumuta veel veidi.
  7. Sõelu kuivained munavahu hulka, sega läbi.
  8. Lisa või ja piima segu (kui jahu tundub vähe, pane veel. Taigen peaks olema nagu muffinitaigen.)
  9. Vala segu vormi ning küpseta u 40 min.



Head isu! :)

Kommentaare ei ole: