15. sept 2009

Trühviralli


Kuna mu õel ja isal olid sünnipäevad tulemas ja kuna ma viimasel ajal olen jõudnud arvamusele, et isetehtud söödavad kingitused võivad saajat rõõmustada rohkem kui mõni vidin, mõtlesin, et teen neile sünnipäevaks trühvleid.

Kevadel ostsin endale sellise raamatu nagu "Maitsvad kingitused" ja lisaks on mul kodus "Täielik kokaraamat", kus ka trühvlite retsepte sees on. Kuna ma pole päris ise eksperimenteerija, kasutasingi neid raamatuid abimeestena, valisin meelepärased retseptid välja ja siirdusin osturetkele. Kokku tuli osta 600 g šokolaadi pluss muud nänni kommide sisse ja peale panemiseks.  Trühvlite põhikomponendid ongi loomulikult šokolaad, vahukoor ja või. Ülejäänu oleneb konkreetsest retseptist.

Tegin meetrühvleid, mida oli väga kerge teha, aga mis mulle lõpuks väga ei maitsenud. Liiga magusad vist (sellist asja ütlen ma suure maiasmokana küll harva). Siis tegin soolatud mapähklitega trühvleid, mis olid väga mõnusad. Aga kõige paremad olid martsipani ja kreeka pähkli trühvlid apelsiniga. 

Eelmisel nädalavahetusel viisin siis oma kätetöö tulevastele sünnipäevalastele ja paistis, et maitsesid. Emale maitsesid just need meetrühvlid. Nojah, eks see on maitse asi.
Suures tuhinas unustasin pilditegemise ära, aga kinkekarpide komplekteerimisel tuli meelde ja sai ikka paar klõpsu ära tehtud:


 
Maapähkliruudud
 
 Martsipani-kreeka pähkli trühvlid apelsiniga
 
Isa kinkekarp (Ingridil oli punane karp, millele sidusin ümber roosa lindi) 

Trühvleid oli päris põnev teha. Põnev selles mõttes, et kas ikka tuleb välja ja kas ikka maitseb hästi. Aga päris ilusti läks korda mul see tegu. Ja ei võtnud eriti kaua aega ka - koos poeskäimisega vist umbes 3 tundi. Seda pea küll ütlema, et suurest maitsmisest ja šokolaadisulatusnõude limpsimisest oli mul paar päeva süda paha ja ei tahtnud ertiti magusat nähagi. Nii et tulevikus vist ei tohiks nii palju maitsta, aga kuidas sa pesed šokolaadise nõu ilma limpsimata ära! 

Teisest küljest on see rahaliselt üpriski kulukas ettevõtmine, nii et väga tihti seda teha ei saa. Aga tasub ennast ära küll!

Kommentaare ei ole: