3. sept 2010

Kondenspiima-vaarikajuustukook

Tegin õppeaasta alguse puhul torti. Pähe turgatas selline kombinatsioon nagu toorjuust, kondentspiim, vaarikad ja iiris. Alguses mõtlesin ka murakate peale, aga kahjuks polnud mul võimalust turule minna kaema, kas murakaid üldse müüakse. Seetõttu jäid vaarikad.
Maitse oli väga hea, kuigi ma panin liiga vähe želatiini ja tort kippus laiali vajuma. Aga selle jaokski leidus abinõu - panin tordi sügavkülma:)



1 pakk Selga kakaoküpsiseid
80 g võid

2 pakki (200 g) toorjuustu (kasutasin Exquisa oma, oli kõige odavam)
1 purk kondenspiima (panin ilma suhkruta, sest see oli odavam, aga suhruga kka parem, sest ilma on väga vedel)
1,5 dl suhkrut (kui kondenspiim on suhkruta)
12 g puruželatiini (lehti siis vastavalt juhendile, pakun, et u. 7-8 lehte)
u. 200 g vaarikaid

2 dl (üks väike pakk) vahukoort
2 dl fariinsuhkrut

  1. Purusta küpsised, sulata või, sega küpsisepuruga ja pressi lahtikäiva, küpsetuspaberiga vooderdatud tordivormi põhja (mina kasutasin 22 cm läbimõõduga vormi ehk siis pisut väiksemat kui tavaliselt)
  2. Pane želatiin vähesesse külma vette paisuma. Kuumuta ja lase jahtuda.
  3. Vahepeal mikserda omavahel toorjuust ja kondenspiim. Maitse, soovi korral lisa suhkrut.
  4. Nirista želatiin peene joana massi, ise pidevalt mikserdades. 
  5. Lisa kiiresti segades vaarikad (kaunistuseks jäta ka).
  6. Vala segu tordivormi ja pista mitmeks tunniks külma.
  7. Lasevahukoores lahustatud fariinsuhkur keema ja siis alanda temperatuur mõõdukale vahemikule. Lase 15-20 minutit tasaselt keeda, vahepeal käi segamas. U 10 minuti peal võiks juba kuuliproovi teha. Tilguta iirist külma vette, vala vesi ära ja vaata, kas saad noaotsaga iirise üsna tahkelt välja. Kui vajub laiali, pole veel valmis. Valmimisaeg oleneb suuresti kasutatavast pliidist. Üle ei tohi keeta, siis jääb iiris tordil väga kõva. Kui iiris valmis, lase sel veidi jahtuda ja vala siis tardunud tordile. Jaota kiiresti laiali. 
  8. Kaunista tort ülejäänud vaarikatega.

2 kommentaari:

Kerti ütles ...

Mis zelatiiniga tegid? Sildesti oma on mu meelest nõrgem kui teised...

Kadri ütles ...

Ma seekord kasutasin Santa Maria oma ja pole harjunud, varem olen just selle Sildesti omaga teinud. Noh, järgmine kord olen targem:)